21 Ocak 2014 Salı

Bülbülyuvası böreği

bülbül yuvası böreği



              Malzemesi: 4  adet yufka 2yumurta
                          1 su bardağı sıvıyağ
                          2 su bardağı süt
 bunların hepsini karıştır.

İç  Malzemesi: 4_5 adet sosis doğra
                              4_5 adet biber doğra
                              100 ğr. kaşar peynir rendesi
                               3 adet domates doğra

Yapılışı: Bir yufkayı aç üzerine karışımdan sür ,ikinci  yufkayıda onun üzerine ser  yine karışımdan sür yufkayı 8 e yada 4 e  kes üçgen parçanın  bir ucunu sigara böreği sarar gibi sar ama ucundan birazını sarma  iki ucu kendi etrafında döndür birleştir kürdanla tuttur  sarılmayan kısmı üçgen şeklinde olan ortada kalacak   bülbülyuvası şekli olacak  içerisine sosis,biber,domates en üstünede kaşar peynir rendesi konulacak kenarına yumurta sarısı  veya harçtan sürülüp ısınmış fırına konulup pişirilecek.
(8 e bölersen küçük ,4 e bölersen büyük oluyor)iç harcını patatesli kıymalı istediğiniz  gibi koyabilirsiniz.Ben bu resimde  pişirmeden çektim resmini çünkü  ben hazırlayıp  diffirizde saklıyorum misafir geleceği zaman çıkarıp yumurta sarısı sürüp fırına koyuyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder